Capelle aan den IJssel

8 mei 2018 - Capelle aan den IJssel, Nederland

8 mei 2018 Capelle aan den IJssel

Op 5 mei reden we van Arnay le Duc naar Olvillers-Sorel, Camping de Sorel waar wij jaren geleden ook met de caravan hebben gestaan.

We gaan via de N en D wegen, door of om dorpen en steden, door de heuvels van de Bourgonge

met vele wijnranken. Er zit nog weinig blad aan de ranken, laatstaan druiven. Maar het is allemaal mooi om te zien.

Rond 15.30 uur komen we op camping aan. Aan de poort staat een groepsgenoot om ons de weg te wijzen naar het veld waar de anderen staan.

Voor ons is het avondeten in de paardenstal, voor de eerste keer dat ik in een stal eet! Deze was heel goed schoongemaakt en leuk ingericht.

We hadden een gezellig afscheidsdiner waar ook de wijn weer rijkelijk vloeide!

Wij hebben besloten morgen naar huis te rijden en met ons nog een paar. De overblijvenden rijden maandag naar huis.

6 mei nemen we afscheid van iederen, maar voor we weggaan wordt er eerst nog een groepsfoto gemaakt. We zwaaien en rijden de camping af. Het is mooi geweest en willen nu naar huis. Morgen schoonmaken en dinsdag, vandaag terugbrengen.

Nu het verhaal achter het verhaal.......

Wij, ik met name wilde graag een reis met een camper maken en de Route-Napoleon rijden.

Wij kwamen in contact met Nico Speksnijder van Camper-plus, en hij had nog één camper over om mee te gaan met een groepsreis. De camper die wij gehuurd hadden was prima, wel wat ouder, maar hij reed als een zonnetje. De campers zijn allemaal  volledig ingericht. Glazen, borden, bestek en zelfs een waslijntje en knijpers. Aan alles was gedacht, je hoeft alleen maar in te stappen, kleding en linnengoed inladen en je bent op vakantie! Alle lof ook voor het mooie routeboek en het uitstippelen van de reis en bezienswaardigheden onderweg. Het werk van Nico en zijn vrouw Jeanette. Kan iedereen die een camper wil huren aanraden contact op te nemen met Camper-plus. (heb geen aandelen hoor!)

Het is een heel mooie reis geweest, ware het niet dat de gezondheid van Piet wel eens iets te wensen overliet. Ga hier verder niet over in details treden. Wil iemand hier meer van weten, bellen mag altijd natuurlijk.

Door het strakke reisschema werd het voor ons soms best zwaar en konden we minder van alles genieten dan we gewend zijn op onze reizen.

Verder was er in de camper minder leefruimte dan in onze caravan, wat ook wel wennen was. Het rijden met een camper is heerlijk, je zit lekker hoog en in een heerlijke fauteuil.

1. Ans Ruis:
    8 mei 2018
    Ans en Piet, bedankt voor alle mooie verhalen. We hebben genoten.Fijn dat jullie weer goed zijn thuis gekomen. Hopen dat Piet thuis minder last heeft. Groetjes Ans.
  2. Jan Letterie:
    8 mei 2018
    Hoi Piet en Ans. Fijn dat jullie gezond en wel weer thuis zijn. Jullie hebben het naar je zin gehad. Ik bel nog wel voor een afspraak te maken . Lekker acclimatiseren, Groeten Jan.
  3. Ans:
    9 mei 2018
    Hoi Ans en Piet een strak schema is niet erg hadden wij ook met onze busreizen. Alleen het voordeel is dan dat je niet zelf hoeft te rijden en dat scheelt enorm. Nu maar waar in het ritme komen zal voor Piet ook beter zijn. gr, Ans
  4. Gerda:
    9 mei 2018
    Hallo Ans en Piet. Bedankt dat we jullie reis mochten mee maken. Het was weer leuk om te lezen. Toch jammer dat Piet zijn gezondheid soms een spelbreker was en jullie door het strakke schema niet overal zo van konden genieten. Maar genoten hebben jullie zeker wel en ook dat je wens in vervulling is gegaan. Hopen jullie weer snel te ontmoeten en de foto's te bekijken.
    Jan en Gerda