Castellane

21 april 2018 - Castellane, Frankrijk

21 april 2018 Castellane

Voorlopig even de laatste rijdag, maar wel een van de mooiste, de Route Napoléon, van Vizille naar Castellane. Geen lange rit, 240 kilometer, wel zeer vermoeiend voor de chauffeur en de bijrijder niet te vergeten. Het was een langgekoesterde wens van mij om deze route te rijden (laten rijden) Piet heeft gereden.

Het was een prachtige rit met besneeuwde bergtoppen op de achtergrond, langs meren, fruitboomgaarden, afgronden, rotsen en door dorpen en steden. Heel veel klimmen en dalen, met haarspeldbochten, door de bergen. Voor wie hem wel eens gereden heeft, weet er alles van, hellingen minstens 12% en dat over smalle 2 baans wegen. Hebben dan ook vele pauzes ingelast, voor koffie en lunch. Onderweg op de pauzeplekken ook nog medereizigers van Camper-plus.

In Gap hebben we boodschappen gedaan voor het weekend de gewone dingen en heerlijke pain au raisin lekkere asperges gekocht. Wel groene, hoef ik niet te schillen! Heb uiteindelijk vakantie!

Waren rond 17.00 uur op de camping Ferme de Castellane. Een kleine camping en staan aan een beekje, met alle twaalf campers op de een rij. Praatje met deze en gene, eten maken, afwassen en uitrusten van 5 vermoeiende reisdagen. Blijven 3 nachten op deze camping.

2 dames gaan maandagavond een maaltijd maken voor de hele groep. Lijkt ons gezellig!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Janny van veen:
    21 april 2018
    is net of ik mee rijs wat een mooi verhaal mooie fotos nu een paardagen genieten.
    veel plezier.
  2. Pietsy Gerritsma-Amels:
    Schitterende foto’s
  3. Gerda:
    21 april 2018
    Wat zien jullie weer een hoop moois. Nu even lekker een paardagen uitrusten maar jullie kennende zullen jullie ook weer mooie dingen zien. We reizen met jullie mee.
    Groetjes Jan en Gerda Wijs
  4. Ans Horjus:
    22 april 2018
    Dank weer voor jullie reacties. Foto's zijn deels gemaakt uit rijdende auto en met de telefoon. Fototoestelbatterij was leeg.
  5. Ans:
    22 april 2018
    Hoi Ans en Piet jullie maken weer een geweldige reis , mooi die foto's van de bergen met sneeuw.
    Zie uit naar het vervolg van de reis.
  6. Marga:
    22 april 2018
    Ik vind het wel stoer hoor, zo met de camper de bergen in. Goed gedaan!