Dag 2 Grimaud

29 april 2018 - Grimaud, Frankrijk

29 april 2018 Grimaud

Na de koffie op de fiets richting St Tropez en onderweg kijken naar herinneringen van 15 jaar geleden, Port Grimaud en de supermarkt, waar ik ook mijn petje met een verhaal kocht. Beide, Port Grimaud en de supermarkt niet gevonden. Op de terugweg wel!

Het verhaal van het petje.

Wij stonden 15 jaar geleden op een camping in Frejus. Veel zon, warm en ook op de fiets naar St. Tropez. Petje vergeten en onderweg bij de supermarkt nieuw petje gekocht. Het waaide flink en het petje flink strak gezet om het niet kwijt te raken aan de zee. In St Tropez krijg ik akelige hoofdpijn.

Onderweg naar huis zeg ik, o, o, wat heb ik een hoofdpijn, net of er een band om mijn hoofd zit. Piet zegt wat denk je van je petje? Petje af en hoofdpijn was snel over. Hoe dom kan een mens zijn!

Dit is dus mijn herinnering aan die bewuste supermarkt.

Nu vandaag, het fietspad loopt met kleine onderbrekingen van de camping naar St Tropez. Helemaal langs de kust. Trip van nog geen 10 kilometer. In St Tropez onze fietsen geparkeerd en wandelen langs de haven en door de straatjes van St Tropez. Behoorlijk druk met boten en bootjes, ook de mensen/toeristen ontbraken niet. Al wandelende door de straatjes komen we langs een Gallery. Buiten stonden 2 pinquins en hier wilde ik een foto van maken, voor Jenny van Hoorn, maar vond het wel zo netjes om te vragen of we een foto mochten maken. Het mocht van de kunstenares, zij kwam net aanlopen en nodigde ons vrijblijvend binnen. Zij hoorde ons Nederlands tegen elkaar spreken. Zij, Caroline Dechamby, is een Nederlandse kunstenares die in Zwitserland woont en ook een appartementje huurt in St Tropez om haar kunst aan de man / vrouw te brengen. De rijken die St Tropez aan doen zijn haar klanten! Heel fijn gesprek met haar gehad, vertelde veel over haarzelf, haar leven enz. Had graag iets gekocht van haar werk, maar de prijzen waren niet voor mijn portemonnee! Tasjes vanaf € 800,00.

Op de terugweg nog naar Port Grimaud. Was meer bebouwing en begroeiing dan 15 jaar geleden.

Waren net voor de regen terug op de camping en zitten nu binnen aan een wijntje en biertje. De eerste regenbui in 2 weken. Hoeft niet maar het is nu  eenmaal zo, doe je niets aan. Morgen naar St Maxime.

1. Janny van veen:
    29 april 2018
    mooie fotos mooi genieten .
  2. Janny van Hulst:
    30 april 2018
    Hier ook veel regen! Prachtig daar!!👍👍
  3. Ans Horjus:
    30 april 2018
    Vandaag weer heerlijk zonnig!
  4. Jan Letterie:
    30 april 2018
    Hoi Piet en AZns. Heb een keer een reactie overgeslagen. (Ben gelukkig aan de beterende hand.) Wat een boten enorm veel knpitaal in Zuid Frankrijk. Het trekt me , ik ben denk ik in een vorig leven daar rijk geweest. Jullie maken trouwens prima's foto's ook compliment . Verder reizen en veel beleven , dank en groet Jan