Cagnes-sur-mer

24 april 2018 - Cagnes-sur-Mer, Frankrijk

24 april 2018 Cagnes sur Mer

We hadden gisteravond nog een heel gezellige barbecue met de groep. Heerlijk gegeten en ook de drank vloeide rijkelijk. Heerlijk geslapen in “ons” camper-plus onderkomen. Gisteren bij de camping lekkere croissants besteld voor bij het ontbijt.

Het heeft vannacht even geregend en was vandaag wat koeler, maar wel lekker weer om te rijden.

Vanmorgen om 10.00 uur vertrokken we uit Castellane en waren snel op de route naar Grasse. Onderweg verschillende keren gestopt voor koffie en op mooie uitzichtspunten. Kwamen op de parkeerplaatsen ook regelmatig onze medereizigers tegen.

In Grasse met 3 campers een parkeerplaats gevonden, dicht bij het centrum. Eerst een parfummuseum bezocht. Veel oude apparaturen om parfums te maken en tevens een winkel met allerlei soorten en geuren parfums, olie en zeep. Het rook lekker, maar de geuren waren erg zwaar. Ik houd het maar bij mijn eigen geur, zomers Sun van Jil Sander en in de winter Beauty van Calvin Klein.

Daarna de oude stad Grasse door gewandeld en wat gegeten, een kerk bezocht en de camper weer opgezocht.

De stad weer uit komen is niet eenvoudig, nauwe straatjes, veel verkeer, veel bochten, maar we hebben het gered met de stuurmanskunst van Piet. Het was lang geen eenvoudige rit vandaag. Voor we naar de camping gingen boodschappen gehaald. En toen op weg naar de camping. We kwamen een weggetje tegen van max 2 meter. Kan de camper niet door, is 2.30 meter breed. Konden nog net op tijd een zijstraatje inschieten om zo op de route te komen. Op de camping een mooie plekje en morgen op de fiets naar de kust.

Vanavond nog een gezellig verjaarsfeestje van een reisgenoot, is 65 jaar geworden vandaag.

1. Trudy Thieme:
    24 april 2018
    Leuk om jullie verslagen en camper ervaringen te lezen. Soms herkennen we wat dingen, plaatsen waar we jaren geleden zijn geweest. Geniet verder, wij blijven jullie volgen.
  2. Ans:
    25 april 2018
    Prachtig hoor - iedere dag jullie reisverslag te mogen lezen en de daar bijbehorende foto`s te bekijken.
  3. Janny van Hulst:
    25 april 2018
    Het is echt genieten. Als ik het zo leest !! 👍👍😎
  4. Jan Letterie:
    26 april 2018
    Hoi. Hele mooie verhalen, bezienswaardigheden in jullieomgeving mij bekend. Leuk