Dag 3 Cagnes-sur-mer

26 april 2018 - Cagnes-sur-Mer, Frankrijk

26 april 2018 Cagnes sur Mer

Eerst uitgeslapen vanmorgen, dit hadden we echt even nodig. Reizen is vermoeiend. Na een vroege lunch op de fiets gestapt naar Antibes. Het weer was koel voor hier en bewolkt, Ongeveer 20 graden.

Eerst naar de kust en verder het fietspad langs de boulevard en fietsstrook langs de kust naar Antibes.

We hebben het Fort Carré bezocht en een gids heeft ons rondgeleid en uitleg gegeven over de historie van het fort. Heb niet alles onthouden, maar weet nog waar alle vertrekken voor dienden. Wat er van welke toren in de gaten moest worden gehouden.

Er waren slaapvertrekken, keuken, kantine en latrine en tevens een waterput in het midden voor het drinkwater.

Daarna in de oude stad rondgewandeld met mooie straatjes, geveltjes, pleinen en stadsmuur. En niet te vergeten een haven met heel veel boten, van klein tot heel erg groot. Piet heeft weer veel foto's gemaakt en deze zeggen meer dan ik hier kan schrijven!

Van onze groep zijn er ook een groot aantal naar Monaco geweest met bus en trein. Wij zijn er 10 jaar geleden geweest en toen met de auto. Wij hebben en hadden Nice en Canne ook gezien, maar Antibes nog niet. Is mooi om daar nu ook te zijn geweest.

1. Simon en astrid:
    26 april 2018
    Nice,Canne en Antibbes. Plaatsen zover weg. Plaatsen waar ik alleen van kan dromen. Wat heerlijk om dat te kunnen zien. Geniet met volle teugen. Liefs Simon & Astrid.
  2. Jan Letterie:
    26 april 2018
    Hoi Ans en Piet , weer heel mooi, leuke om naar te kijken en wat een jachten. 10 tallen miljoenen van vele miljonairs/miljardairs. Opnaar de volgende sessie .Groetjes Jan
  3. Bob ter Haar:
    27 april 2018
    Lieve Ans en Piet,
    Jaloersmakende verhalen! Vooral die uit de Alpen hebben veel herinneringen opgeroepen. W#ij waren er 40 jaar geleden met de nog kleine Hanneke en Bard. Ik moet er niet aan denken om met een camper over die weggetjes langs afgronden te moeten rijden. Respect!! Fijn ook dat de gezondheid het toch maar weer allemaal mogelijk maakt. Mooie tijd samen!.
    Hartelijk gegroet,
    Lily en Bob
  4. Ada Bluemink:
    28 april 2018
    wat een leuke foto's met die wit-blauwe bootjes! Missen jullie de caravan nog of zeker helemaal gewend aan de camper. Groetjes, Ada
  5. Jan Letterie:
    28 april 2018
    Fantastisch steeds weer opnieuw mooie plekjes te zien en ervan te genieten. Tot mails en groet Jan